Leták je forma marketingovej komunikácie, ktorá môže mať dve podoby a to elektronickú alebo papierovú. Spravidla má viac strán a môže sa taktiež nazývať ako katalóg či propagačná brožúra. Leták môže byť určený na šírenie rôzneho druhu informácií ako napríklad pre účely:
- maloobchodného predaja,
- šírenie myšlienok politických strán,
- informačné letáky.
Väčšina letákov je zameraná len na poskytnutie jednoúčelových informácií.
Typy:
- pravidelný – leták je vydávaný v pravidelných časových intervaloch (napríklad každých 7 dní)
- nepravidelný – leták je vydaný mimoriadne
- elektronický – newsletter, môže byť umiestnený na príslušnej webovej stránke alebo je doručenie letáku priamo na emailovú adresu
- tlačený – tradičná forma, leták býva zvyčajne doručený priamo do schránky alebo si ho môže zákazník vziať priamo v obchode…